Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Organisering av arkivtjenesten

1.1.2015 ble dokumentsenteret i Arendal kommune overført til Agder kommunale støttetjenester (AKST) gjennom virksomhetsoverdagelse; et interkommunalt samarbeid mellom kommunene Arendal og Grimstad, opprettet i medhold av kommunelovens § 27, nr. 2. Samarbeidet inkluderer de administrative støttefunksjonene lønn, regnskap og dokumentsenter. De ansatte i arkivtjenesten i Arendal og Grimstad ble overført til samarbeidet, og dokumentsenteret i AKST danner nå den ytre rammen for arkivtjenesten i både Arendal og Grimstad, under daglig ledelse av fagleder for arkiv.

Agder kommunale støttetjenester og dokumentsenteret leier lokaler av JBU Eiendom i Terje Løvås vei 1 i Grimstad. Kontorlokalene er også arkivlokaler for dagligarkivet til eierkommunene. Med opprettelsen av AKST ble også kommunens postmottak overført til den nye virksomheten.

Kommunens postadresse ble fra 1.1.2015 endret til Postboks  123, 4891 GRIMSTAD. E-postadressen  for elektronisk postmottak er fortsatt postmottak@arendal.kommune.no

Felles postmottak for Grimstad og Arendal kommune, dokumentsenteret, er organisert som en avdeling i Agder kommunale støttetjenester (AKST). Dokumentsenteret fungerer som journalføringsenhet med ansvar for Arendal kommunes sakarkiv og tilhørende offentlige postjournal. 16. oktober 2016 gikk Arendal kommune over fra ePhorte til nytt sak/arkivsystem, og det meste av den administrativ behandlingen skjer i dag i systemet Public 360. Dokumentsenteret journalfører dokumentasjon som skal inn i sak/arkivsystemet og i enkelte fagsystemer.

Laster...